14 February 2013

Lawatan Najib ke Sabah meniup semangat jentera BN Sabah


PERDANA MENTERI yang tiba semalam untuk lawatan dua hari ke Sabah, selain padat dengan mesyuarat juga hadir bersama rakyat di tiga kawasan Parlimen Beaufort, Parlimen Papar dan Parlimen Tuaran.

Kawasan ini, dikatakan hangat dibicarakan menjelang PRU-13 ini kerana menurut pembangkang akan menjadi wilayah mereka.

Parlimen Beaufort di mana wakil rakyatnya adalah bekas pemimpin Umno Datuk Lajim Ukin, kini bersama PPS mesra pakatan, manakala Parlimen Papar yang akan ditandingi oleh Datuk Yahya Lampong mantan pemimpin vetetran Umno, manakala Parlimen Tuaran di mana wakil rakyatnya mantan Timbalan Presiden Upko parti komponen Bn, kini bersama APS juga mesra pakatan.

Menurut maklum balas daripada hadirian, Najib di sambut kira-kira 20 ribu rakyat  di Beaufort manakala di Papar lebih 20 ribu, di Tuaran pula yang mempunyai pengundi 40 ribu yang berlangsung pentang ini, dijangka lebih 30 ribu rakyat akan menyambut kehadiaran Perdana Menteri.

Berasaskan kehadiran rakyat di kedua kawasan Parlimen itu, nampaknya pembangkang akan berputih mata untuk mempertahankan Parlimen Beaufort dan mencoba merampas Parlimen Papar, kerana kedua-dua kawasan itu masing-masing mempunyai jumlah pengundi hampir 27 ribu dan 33 ribu.

Semalam Ketua Menteri Sabah Datuk Musa Aman menzahirkan bahawa Bn Sabah akan dapat mempertahankan tiga kawasan itu pada PRU-13 akan datang memandangkan maklum balas daripada akar umbi.

Lawatan Najib ke Beaufort, sekaligus menutup isu pembangkang, kononnya tidak mampu mengatasi masalah air kawasan itu. Najib mengumumkan peruntukan lebih RM226 juta untuk membina loji air baru bagi Beaufort. Selain itu, Perdana Menteri juga mengumumkan pembinaan Kolej islam bagi kawasan itu.

71 comments:

unknown said...

That's good.

unknown said...

This will enhance the showmanship.

unknown said...

Lawatan bermakna.

unknown said...

This will ensure the BN victory.

unknown said...

Jentera semangat padu.

unknown said...

Meniup semangat BN.

unknown said...

Semangat kesukanan.

unknown said...

I think this is a good sign.

unknown said...

Be grateful

unknown said...

And we should be happy.

unknown said...

The government will do its best to resolve the intrusion of a group of Filipino men into Lahad Datu amicably to prevent any bloodshed, said Datuk Seri Najib Tun Razak.

unknown said...

Describing the situation in the east coast of Sabah as under control, the prime minister said it was important that the issue be resolved through negotiation to ensure that the group comprising between 80 and 100 men “leave peacefully to southern Philippines.”

unknown said...

This is what we want because they also have relatives here. Hence, we do not want any loss of life and that is why we have asked them to go home peacefully

unknown said...

Ini satu tanda positif.

unknown said...

So keep your trust in BN.

unknown said...

Dont be deceived by the oppositions.

unknown said...

Jangan siakan usaha kerajaan.

unknown said...

GE is around the corner and we should be prepared.

unknown said...

Semangat cintakan BN memang ketara.

massu said...

Semasa Barisan Nasional (BN) menghadapi pengundi pada tahun 2008, tunjang Umno patah oleh kerana pergaduhan Tun Abdullah Ahmad Badawi dan Tun Dr Mahathir Mohamad sementara sebahagian rakyat Malaysia bosan dengan janji-janji yang tidak ditepati, mengundi pakatan pembangkang DAP, PKR dan PAS.

Unknown said...

Keputusan bersejarah buat BN apabila kehilangan lima negeri dan majoriti tradisi dua pertiga di Parlimen. Perak kembali kepada BN setahun selepas itu apabila beberapa ahli dewan undangan negeri Pakatan Rakyat (PR) belot.

Unknown said...

menunjukkan mereka lebih bersatu di bawah Najib dan memberi tumpuan kepada menyerang musuh-musuh politik berbanding orang-orang bukan Melayu.

Unknown said...

Kempen Najib tanpa mengenal lelah membuahkan hasil menyatukan Umno dan kerajaan menarik sokongan dengan program termasuk pemberian wang tunai di bawah skim Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M), dimana pusingan kedua akan bermula bulan hadapan.

Unknown said...

Tun Dr Mahathir Mohamad juga sudah kembali ke pangkuan Umno, dan Najib memuji perdana menteri paling lama berkhidmat itu diatas peranan dimainkannya dalam berkempen demi perpaduan dan sokongan dalam menghadapi lawan politik Pakatan Rakyat (PR).

Unknown said...

Dr Mahathir diperlukan kali ini untuk memperkuatkan solidariti dalam Umno.

Unknown said...

Beliau penting untuk mengelakkan sabotaj daripada ahli-ahli yang tidak dicalonkan. Beliau akan menjadi sumber kekuatan untuk pemimpin-pemimpin tertinggi menyatukan ahli diperingkat akar umbi.

Unknown said...

usaha Najib memperkenalkan konsep “calon boleh menang” dan bimbang orang-orang yang tidak berada dalam senarai itu akan mensabotaj kempen pilihan raya seperti dengan apa yang berlaku pada tahun 2008.

Unknown said...

Kempen gigih Najib untuk mendapatkan semula sokongan masyarakat Cina dan India juga menyebabkan kurangnya serangan perkauman secara terbuka dari rakan-rakan parti, yang mengalihkan serangan kepada parti pembangkang berhubung dengan perbezaan pendapat dalam isu agama dan sekularisme.

Unknown said...

Adalah sangat memenatkan untuk mendengar semua serangan terhadap PR pihak tetapi ia adalah lebih baik daripada membiarkan mereka menggeluarkan kata-kata kesat terhadap Cina atau India.

Unknown said...

Presiden Parti Bersatu Sabah (PBS), Tan Sri Joseph Pairin Kitingan menegaskan pucuk pimpinan parti itu kekal bersatu di bawah perjuangan bersama Barisan Nasional (BN).

Unknown said...

Pairin yang juga Timbalan Ketua Menteri Sabah, berkata parti itu percaya hanya BN yang terus memperjuangkan kepentingan rakyat berbilang kaum di Negara ini tanpa meminggirkan parti komponen lain.

Unknown said...

“Bagi pucuk pimpinan PBS, kita ingin tekankan perjalanan perjuangan berterusan harus dalam kerajaan BN.

Unknown said...

Ini yang ingin kita bawa kepada penduduk di kawasan pedalaman.

Unknown said...

penduduk Sabah, khususnya di daerah Tambunan harus terus menyokong dan yakin dengan program dan dasar Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak yang giat mentransformasikan negara menjadi sebuah negara maju dan rakyat berpendapatan tinggi menjelang 2020 menerusi Program Transformasi Kerajaan (GTP).

Unknown said...

mengajak rakyat menolak dakyah pembangkang yang mendakwa BN gagal membawa sebarang pembangunan untuk rakyat dan negeri Sabah sejak 49 tahun lepas.

Unknown said...

“Itu adalah satu pembohongan besar pembangkang sebagai usaha untuk meraih sokongan rakyat menjelang pilihan raya umum akan datang,” katanya.

Unknown said...

rakyat boleh melihat sendiri pelbagai pembangunan yang berlaku di negeri ini dari pelbagai aspek seperti kemudahan asas, infrastruktur, pendidikan, pelancongan, pertanian selain bekalan elektrik dan air.

Unknown said...

Beliau juga menegaskan PBS yang ditubuhkan kira-kira 27 tahun lepas, masih relevan dan konsisten dalam memperjuangkan hak dan kepentingan rakyat Sabah.

Unknown said...

parti komponen Barisan Nasional (BN) supaya bersatu padu dan bekerja keras untuk memperoleh kemenangan pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13).

Unknown said...

kemenangan parti pembangkang pada pilihan raya umum lalu bukan kerana parti tersebut kuat tetapi kelemahan BN yang tidak bersatu padu.

Unknown said...

dengan perpaduan, tidak mungkin parti akan kalah pada pilihan raya umum akan datang.

Unknown said...

“Kalau ahli parti tidak ada disiplin, hancurlah parti, sebab itu pada plihan raya 2008, banyak kerusi tumbang. Bukan kerana parti pembangkang kuat tetapi kelemahan kita kerana kita tidak bersatu padu.

Unknown said...

Yang penting, kita buat siasatan mengapa kita kalah dan selepas itu ambil tindakan supaya perkara seperti itu tidak berlaku lagi.

Unknown said...

BN akan dapat menentang pakatan pembangkang kerana parti sentiasa berjuang dengan polisi tertentu dan akan memperoleh kemenangan jika mendapat sokongan dan tiada unsur s abotaj.

Unknown said...

pembangkang akan memainkan isu rasuah dan kerajaan perlu mengambil langkah untuk menjawab isu tersebut dengan kadar segera.

Unknown said...

kerajaan juga perlu mengambil berat berhubung soal inflasi yang boleh menjadi beban kepada rakyat kerana ia berkaitan dengan harga barangan.

Anak Sabah said...

Semua ahli parti UMNO-BN diminta untuk menggerakkan jentera untuk menghadapi PRU-13.

Anak Sabah said...

PRU-13 dijangka akan diadakan tidak lama lagi, selewat-lewatnya pada bulan April.

Anak Sabah said...

Semua rakyat perlulah bersiap sesai untuk mengundi parti yang betul demi masa depan mereka.

Anak Sabah said...

Janganlah terpengaruh oleh propaganda dan manifesto pembangkang.

Anak Sabah said...

Berilah mandat kepada BN untuk terus menikmati pembangunan yang dibawa oleh kerajaan.

Blackforest said...

Datuk Seri Musa Haji Aman berkata rekod kerajaan Barisan Nasional (BN) adalah yang terbaik kerana mereka berupaya untuk menyampaikan janji-janji pembangunan kepada rakyat.

Blackforest said...

Beliau berkata kerajaan BN di bawah Perdana Menteri Datuk Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak prihatin dengan masalah rakyat di negara ini dan banyak peruntukan telah disalurkan kepada negeri untuk membangunkan negeri ini.

Blackforest said...

Menurut Musa, projek pembangunan seperti jalan raya dan jambatan juga diberi keutamaan untuk keselesaan rakyat di kawasan luar bandar, dan ini adalah jelas bahawa kerajaan BN adalah sensitif kepada keperluan rakyat.

Blackforest said...

BN mendengar kepada rakyat dan memberi keutamaan untuk menjaga kebajikan rakyat di negara ini, katanya.

Blackforest said...

Beliau berkata usaha-usaha murni kerajaan, termasuk keamanan dan keharmonian, telah dirancang oleh pemimpin-pemimpin untuk memberikan yang terbaik kepada rakyat di kawasan ini termasuk kawasan pedalaman.

Blackforest said...

"Saya juga berbangga dengan wakil-wakil rakyat BN untuk menjadi warganegara yang prihatin dan bertanggungjawab. Walau bagaimanapun, saya ingin mengingatkan wakil rakyat tidak melupakan tugas dan peranan mereka sebagai wakil rakyat. Saya mahu mereka untuk berkhidmat kepada rakyat, "katanya.

Blackforest said...

Beliau juga mengingatkan rakyat agar tidak mudah terpengaruh dengan propaganda dari parti pembangkang yang hanya datang untuk melihat orang ramai pada malam sebelum pilihan raya.

Blackforest said...

Musa berkata kerajaan BN diiktiraf oleh pemimpin-pemimpin dunia bagi pemimpin yang cemerlang yang mentadbir negara.

jackie said...

Di harapkan pemimpin BN sentiasa berkerja keras bagi memastikan jentera Bn kuat dan akan memenangi PRU ini.

mantera said...

Tiada tempat bagi kumpulan pembangkang untuk cuba-cuba menawan negeri ini pada Pilihan Raya Umum (PRU) Ke-13 nanti, kata Ketua Menteri Sabah, Datuk Seri Musa Haji Aman.

mantera said...

Rakyat Sabah tidak akan sampai hati terhadap kerajaan Barisan Nasional (BN) yang telah membawa pembangunan begitu banyak kepada negeri ini malahan saya yakin sokongan rakyat terus bertambah dari semasa ke semasa.

mantera said...

Musa yang juga Pengerusi BN Negeri mengarahkan jentera Pemuda BN khasnya di kawasan Libaran siap siaga dengan memastikan jentera parti sentiasa kukuh bagi menghadapi PRU-13.

mantera said...

Menurutnya, ia penting bagi memastikan jentera sentiasa berada dalam keadaan aktif sekali gus tiada masalah apabila berdepan dengan mana-mana parti lawan nanti.

mantera said...

Begitu pun, dia berbangga dengan komitmen dan hasil kerja ditunjukkan Pemuda BN Libaran yang sentiasa siap siaga pada setiap masa demi kekuatan parti di semua peringkat akar umbi.

mantera said...

Inilah pemuda yang menjadi benteng pertahanan apabila kita berdepan dengan pihak lawan menjelang pilihan raya. Oleh itu, saya minta pemuda-pemuda BN kerap turun padang bukan saja memperkemas jentera parti tetapi juga untuk menangkis sebarang dakyah mahu pun tohmahan daripada pembangkang.

jackie said...

Bersiap sedia untuk menghadapi PRU ini. Diharapkan rakyat bijak memilih Parti mana yang yang patut menjadi kerajaan kita.

mantera said...

Pembangkang ini tiada kerja lain asyik bercakap kosong sahaja. Mereka menjanjikan bermacam-macam. Saya berharap, rakyat tidak akan terpedaya. Sebab itu, Pemuda BN perlu juga sentiasa memantau," kata Ketua Menteri.

mantera said...

kerajaan BN akan memastikan golongan belia tidak akan terpinggir dari arus pembangunan perdana.

mantera said...

pelbagai usaha sedang dan telah dilaksanakan demi memastikan belia di negara ini terutamanya Sabah mendapat pembelaan sepenuhnya.

Anonymous said...

Topik : Jeffrey mencadangkan pembersihan sungai untuk menyelesaikan banjir di Beaufort

Presiden STAR, Jeffrey Kitingan mencadangkan untuk mendalamkan Sungai Padas dan Sungai Bakau bagi menangani isu banjir di Beaufort jika menang Pilihanraya Negeri. Tapi, mampukan STAR membentuk Kerajaan Negeri sendirian? Tidak. Masalah banjir di Beaufort bukan semudah itu. Beaufort dibina di atas dataran banjir di mana banjir bermusim itu merupakan masalah geografi. Rancangan Jeffrey untuk mendalamkan sungai itu seperti membuang duit ke dalam sungai tanpa rancangan menyeluruh untuk menangani puncan banjir. Jeffrey menawarkan sesuatu yang tidak boleh ditunaikan kerana mendalamkan Sungai Padas dan Sungai Bakau sahaja tidak memberikan kesan apa-apa kepada banjir bermusim. Jeffrey mempunyai peluang untuk membantu Beaufort ketika beliau Pengarah Yayasan Sabah pada tahun 1990 ketika PBS masih memegang pemerintahan. Tapi beliau terlampau sibuk meluluskan konsesi balak yang mengakibatkan pengelodakkan Sungai Padas dan Sungai Bakau, punca banjir pada hari ini! Jeffrey telah belajar daripada Anwar. Janjikan apa yang pengundi mahu tetapi tiada komitmen untuk menunaikannya.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

Labels