11 March 2011

KOTA BELUD: Isu terkini

Terima Kasih Kerajaan kerana HARGA MINYAK NAIK. Terima kasih Kerajaan kerana HARGA BARANG NAIK. Risalah-risalah ini sering sahaja terdapat dilekatkan pada kereta yang sedang parking. Risalah-risalah itu berlogokan parti Anwar-PKR.

Pagi tadi OKB menerima lagi risalah, kali ini jemputan ke ceramah Anwar Ibrahim bersama Tan Sri Simon Sipaun (mantan ahli SUHAKAM) di Kinarut Sabah pada 20 Mac ini.

Tajuk pertemuan itu adalah membicarakan tentang otonomi Sabah dan kenaikan harga barang dan minyak dan impaknya terhadap rakyat.

Selain itu, isu hangat yang konon akan diketengahkan adalah isu saman JPJ dan masalah PATI di Sabah.

OKB tertarik dengan isu harga barangan yang naik. OKB juga adalah pengguna yang berhadapan dengan kenaikan harga barang yang sukar terkawal.

OKB berpendapat, jika sekiranya kerajaan melalui para wakil rakyatnya tidak menjelaskan fenomena kenaikan harga barang ini dengan tepat dan betul. ada kemungkin rakyat akan memberikan undi kepada pembangkang, terutama pada PRU-13 akan datang.

Soal kenaikan harga barang, memang fenomena global, namun demikian, penjelasan, penerangan perlu diadakan oleh kerajaan. Jangan kerana isu tersebut, rakyat tawar hati mempertahan kerajaan.

Sementara wakil rakyat yang sibuk dengan persidangan parlimen ke, dewan undangan negeri ke, atau kerja-kerja lain, perlu juga mengambil masa dan menumpukan kepada gejala kenaikan harga barang dan harga minyak.

Adalah lebih baik kerajaan jelaskan, jika tidak pihak pembangkang mengambil kesempatan dengan diselipkan dengan berbagai sebab musabab, sehingga rakyat boleh menerimanya. Fikir-fikirkan lah.

No comments:

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

Labels