30 March 2011

PKR parti reject! Tak kan penduduk Sarawak mahu pula!!!

Penduduk Sarawak tak akan menerima parti reject. Penduduk negeri itu yang akan menghadapi PRU negeri yang ke 10 pada 16 April depan, perlu menolak parti rejecy yang ditinggalkan oleh ramai pengasas parti itu. Dalam gambar hanya 50 orang tersenarai, dan beribu orang lagi yang telah meninggalkan parti itu, kerana mereka merasa tertipu oleh retorik para pemimpin parti itu.

Pada Mac 12hb, Chabarlin Hj Loksin, mantan ketua Penerangan PKR Bahagian Beaufort bersama 110 ahli PKR telah masuk UMNO. Majlis penerimaan dihadiri oleh YB Datuk Lajim Ukin di Balairaya Kg Bakalau Beaufort.

Pada Mac 20hb pula, satu Majlis Pengistiharan Keluar oleh ahli parti PKR dan Pas Indera Mahkota diadakan di Dewan Kolej Shah Putra, Kuantan. Seraamai 300ahli PKR Indera Mahkota keluar. Azan Ismail sudah tiada jentera untuk pertahankan kerusi.

Pada Mac 26hb, sekumpulan 154 anggota sayap Wanita PKR bertindak keluar parti dan menyertai UMNO kerana sudah hilang keyakinan terhadap kepimpinan parti.

Pada Mac 28hb kelmarain, seramai 200 anggota Persatuan Sami-sami Hindu Pulau Pinang yang menganggotai Parti Keadilan Rakyat (PKR) Cabang Bayan Baru mengisytiharkan keluar parti kerana kecewa terhadap parti itu yang gagal membela nasib dan kebajikan kaum India di negeri ini.

16 comments:

madd said...

sudah ramai ahli PKR yang keluar daripada parti itu. terserahlah kepada setiap rakyat untuk membuat pilihan masing-masing.

Unknown said...

Slim chance for PKR to win the seat.

Unknown said...

But for the other parties, you are not safe until the election ends. So work hard, and Good Luck.

Mohd Ishak said...

Harap rakyat boleh membuat pilihan yang terbaik.

Hosie Masie said...

Parti reject atau bukan itu bukan masalahnya sekarang. Tapi perjuangan terhadap rakyat. Maka BN jangan terlalu yakin dan mengambil isu ini remeh temeh. BN harus serius menangani isu rakyat dan membantu rakyat.

Jason said...

Terpulang kepada rakyat untuk menilai sebuah parti.

TuhauBam said...

PKR the reject party. Sarawak people not want party reject. How about Sabahan? 13th GE will be the answer. Just wait and see.

Jason said...

Semua parti haruslah bersiap sedia untuk menghadapi PRU negeri. All the best!

tombolo said...

selalunya benda yang direject adalah benda yang tiada kualiti.

Anonymous said...

PKR lah satu2nya parti di dunia ini yang mana ahli2 serta barisan pemimpin utamanya paling ramai keluar parti.. rakyat perlu melihat pergolakan yang berlaku dalam PKR serta mempertimbangkan masalah2 pemimpin tertinggi mereka sebelum membuat keputusan untuk memilih parti ini.

Anonymous said...

lihat, dalam bulan Mac sahaja seramai 765 ahli2 PKR telah keluar parti.. jelas menunjukkan parti ini sudah tidak relevan dalam memperjuangkan nasib dan hak rakyat..

Smookiekins said...

765? Wow!!. Just reject PKR.

zam said...

dapat dilihat sudah ramai ahli PKR yang meninggalkan parti tersebut.

Paquin said...

Pandai2lah rakyat Sarawak menila perkara ini.

Paquin said...

Apapun, kita tunggu dan lihat sajalah nanti. Masih terlalu awal untuk buat komen.

Anonymous said...

PKR nampaknya telah menjadi lemah kerana telah ramai ahli-ahlinya sendiri yang keluar parti.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

Labels