8 April 2018

PRU-14 BUKAN LAWAN ANTARA NAJIB-MAHATHIR-TETAPI?

PRU-14 bukanlah PRU perlawanan antara Dato Seri Najib Razak dan Tun Dr Mahathir, bukan perlawanan antara Bn dan PKR atau Parti Warisan Sabah akan tetapi melaksanakan proses demokrasi negara bagi memberi peluang kepada pengundi menentukan kerajaan terbaik untuk rakyat

Sebagai panduan pengundi, sebelum memilih parti mana yang diberi mandat menerajui kerajaan, maka dizahirkan menerusi manifesto masing-masing.

Bagi Bn, menggariskan 14 teras akujanji yang dilaksanakan jika diberi mandat. Menerusi 14 terus itu, kemakmuran, kesejahteraan dan keamanan yang dibina sejak merdeka diteruskan kelangsungannya. 

Terlihat sangat, bahawa akujanji Bn sungguh menyuluruh dan adil kerana meliputi program-program menghebatkan Malaysia untuk masa depan yang lebih cerah dengan mendahulukan rakyat serta pembangunan lebih adil dan menyeluruh dari Perlis hinggalah ke Sabah dan Sarawak. 

Manifesto bertemakan “Bersama BN Hebatkan Negaraku” berintipatikan penyusunan pembangunan yang menyeluruh terutama di kawasan yang dianggap terabai selama berdekad sebelum ini. 

Rungutan rakyat berkaitan sara hidup dijawab dengan kenaikan amaun BR1M, penyediaan 3 juta peluang pekerajaan. Detail Manifesto BN disini

No comments:

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

Labels