31 January 2015

Main Jackpot Lebih Utama Berbanding Madarasah

Ada seorang pemimpin lebih gemar memberi bantuan kepada pencacainya yang suka bermain jackpot, berbanding membina atau memperbaiki madarasah.

Sudah menjadi rahsia umum, bahawa pencacai yang kebetulan ada hubungan keluarga dengan seorang pemimpin yang juga berkedudukan Menteri, mendapat peluang seluas-luasnya, malah lifestyle sudah berubah, daripada hitam legam menjadi putih melepak.

Rakyat yang mengundinya terlopong, kerana janji-janji semasa pilihanraya tidak menjadi. Apa yang berubah, hanya lifestyle para pengikutnya. Berkereta mewah, menunjuk-nujuk, makan di restoran mahal-mahal, selain gambar-gambar lawatan ke luar negara.

Apabila sempat berbual dengan pencacai pemimpin ini, tiada bahan lain yang dibualkan, berapa ramai cewek yang pernah dibaham, berapa mug pernah ditegok. Satu petanda kepada kehancuran.

Apakah tindak tanduk mereka-mereka ini akan berlaku, kerana seekor kerbau membawa lumpur semua terpalit. Yakinlah satu kerajaan akan tersungur kalau dipenuhi dengan keadaan di mana para pemimpinnya melanggar perintah Allah, yang sepatutya dilarang bagi mereka.

No comments:

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

Labels