21 November 2009

Kenapa Orang Suka Cemburu??? Attribute To Bagdad Haji Turugan

Kenapa orang suka cemburu? Melihat rumah besar, melihat kereta besar, dapat wang banyak, dapat projek, dapat biasisiwa; naik pangkat, dapat jawatan;mungkin juga jadi Yang berhormat. Ada saja orang cemburu.Pendek kata apa-apa sahaja yang nampak lebih dan menonjol adalah perkara yang mengundang cemburu.

Tetapi cemburu tidak akan berlaku bagi perkara-perkara bersifat rendah martbat. Misal orang misikin, orang daif, orang pejalan kaki, orang kaki lima, orang penagih dadah atau syabu; tiadapun yang cemburu? Kenapa??

Manusia memang diajar demikian. Dalam jasad dan sanubari manusia telah melekat hasad dengi di dalamnya, setelah nabi Adam memotong anak syitan/iblis dan memasaknya dan terus memakannya. Hasad dengi ini yang mengukir cemburu dalam sanubari manusia. Iblis dan syaitan telah berjanji akan menyesatkan kaum Adam hingga ke hari kiamat.

Jadi,manusia yang cemburu melihat kejayaan orang lain, manusia cemburu kerana melihat orang lain mendapat bantuan atau pertolongan, tidak dapat dinafikan, kerana manusia seperti itu telah dikuasai oleh syaitan/iblis.

Kerana itu, manusia yang tidak terpengaruh dengan kelibat syatitan ini, adalah manusia yang dikurniakan ketahanan diri. Syaitan akan terus menggodanya, sehinggakan orang yang dicemburui tersebut bertindak balas. Kalau yang cemburu itu memaki hamun dan membuat fitnah, maka orang yang dicemburui tadi bertindak lebih ganas lebih dahsyat, maka bertempik lah syaitan atau iblis,kerana berjaya.

Sama lah para bloger Kota Belud yang tidak beridentiti.. dalam fikiran mereka, hanya satu.. hentam sahaja.. kerana tiada yang kenal,kerana gambarpun tiada, nama sebenarpun tiada. Kerana itu lah mereka mengubah diri mereka dalam kelompok syaitan/iblis.

Kelompok syaitan dan iblis akan terus mencuba memperburuk-burukkan orang lain, kerana memang demikian matalamat dan nawaitu mereka. Tuhan telah memberi kebenaran kepada syaitan/iblis sehingga ke hari kiamat untuk menganggu umat adam.. barang siapa yang bersekutu dengan syaitan, Tuhan izinkan,kerana mereka ini seawal-awal lagi telah berjanji akan masuk neraka jahanam.

Kepada saudara Bagdad Turugan; teruskan perjuangan anda, kerana ramai lagi manusia-manusia yang memperlukan kerja anda. Jangan terpengaruh dengan dakyah manusia-manusia syaitan ini, kerana sebenarnya mereka hanya makhluk perosak yang dilaknati oleh Tuhan.

Manusia syaitan/iblis seperti mereka hanya suka kalau orang yang membantu rakyat akan terus terpinggir, kerana ilmu syaitan/iblis adalah demikian. Manusia seumpama ini, hanya dikurniakan akal dan fikiran untuk merosak, kerana itu..apapun perbuatan mereka, betapa rajinnya pun mereka,hidup mereka tetap tidak berkembang dan tidak maju. Kalau dahulu dapat makandan minum, demikianlah hingga ke akhir hayatnya.

Saya telah terbiasa dianyaya, namun hingga kini walaupun tanpa sebarang jawatan.. saya tetap boleh hidup seperti orang lain. Orang yang menganyaya saya malah hidup lebih teruk dan ada yang telah lumpuh dan mati.

No comments:

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

Labels