7 November 2009

Nizar: Hadi Awang Pemimpin Tulin: Dikritik Hebat Tetapi Tetap Dingin

Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang menegaskan bahawa beliau tidak akan meletakkan jawatan walaupun dikritik hebat dan didesak berbuat demikian.

"Pemimpin dipilih melalui muktamar parti dan ia adalah amanah...saya tidak akan membuang baju amanah ini," katanya semasa menggulung hujah pada Seminar Khas Memperkasakan Parti PAS di Markas Tarbiyah Pusat parti itu di Taman Melewar di sini pada hari Sabtu.

Beliau berkata sebagai pemimpin, seseorang itu perlu bersikap profesional dan menerima sebarang kritikan dengan hati terbuka walaupun ia pedih.

"Pemimpin PAS ibarat pemain bola dan kita perlu berjiwa besar dalam menghadapi masalah.

"Walaupun ada teguran yang keras...suruh pecat kapten, buang pengurus dan pemain, tapi kita belum habis separuh masa pertama...kita pemain profesional, bukannya pemain kampung," katanya.

Sementara itu pada sidang akhbar selepas seminar itu, Abdul Hadi merumuskan bahawa seminar itu sebagai berjaya.

"InsyaAllah, kita (PAS) dapat menunjukkan prestasi yang baik untuk menghadapi cabaran yang akan datang bagi membuat perubahan bersama dengan Pakatan Rakyat.

"Kita anggap ini bahtera baru yang perlu diperkukuhkan lagi untuk melayari perjuangan perubahan di negara kita," katanya.

Seminar itu turut meluluskan lima resolusi iaitu:

- mengukuhkan Pakatan Rakyat (PR) dan meningkatkan persiapan menghadapi pilihan raya umum -13 secara lebih proaktif dalam memudahkan urusan pakatan melaksanakan urusan kerajaan di bawah pengurusan PR.

- meningkatkan sokongan bukan Muslim dengan bertindak aktif menubuhkan Kelab Penyokong PAS di kawasan masing-masing.

- memantapkan pendirian parti berdasarkan maklumat, informasi serta menguatkan parti di peringkat akar umbi seluruh negara.

- membuat bayangan jelas kepada golongan muda terhadap PAS untuk meningkatkan semula sokongan serta menyegarkan unit amal secara komprehensif dengan meningkatkan modul sedia ada.

- membuat pelan tindakan antaranya menguatkan kempen nasional yang bertemakan 'PAS Untuk Semua'.

No comments:

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

Labels