9 November 2009

Nizar: JK Disipilin Pusat Pas Tak Siasat Semua Senarai Nik Aziz: Pemimpin Bermasalah

Jawatankuasa Disiplin PAS tidak akan menyiasat semua pimpinan pusat parti itu yang disenaraikan sebagai 'pemimpin bermasalah' oleh Mursyidul Amnya, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dalam blog beliau bulan lalu.

Pengerusinya, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, pemimpin-pemimpin berkenaan tidak perlu disiasat kerana tiada sebarang pertuduhan terhadap mereka.

"Kita tak perlu nak siasat semua, tak ada pertuduhan... tak perlulah nak siasat," katanya kepada mStar Online. Beliau berkata demikian bagi mengulas gesaan beberapa perwakilan yang menghadiri Seminar Memperkasakan Parti itu kelmarin yang mempertikaikan keputusan Jawatankuasa Pusat parti yang hanya mengarahkan siasatan dijalankan ke atas PAS Selangor.

Nik Aziz ketika menulis dalam blognya telah menyebut tentang 'dua tiga kerat' pemimpin bermasalah termasuk menyebut nama Presiden, Datuk Seri Abdul Hadi Awang; Timbalan Presiden, Nasharuddin Mat Isa; Setiausaha Agung, Datuk Mustafa Ali dan Datuk Dr Hassan Ali yang merupakan Pesuruhjaya PAS Selangor.

Mereka ini disifatkannya sebagai pro-Umno.

Bagaimanapun Tun Ibrahim berkata, pihaknya tidak menerima sebarang pertuduhan bagi pemimpin-pemimpin lain yang disebutkan itu kecuali Hassan yang kini diperingkat siasatan.

Dalam mesyuarat khas PAS yang diadakan pada 28 Oktober lalu keputusan telah diambil agar Jawatankuasa Disiplin menjalankan siasatan ke atas PAS Selangor. "Mesyuarat hanya putuskan untuk kita siasat PAS Selangor, kita bersikap adil, bukan untuk melindungi mana-mana pihak," katanya.

No comments:

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

Labels