21 July 2018

PRK SUNGAI KANDIS- PENANDA ARAS PENERIMAAN TERHADAP UMNO/BN

Apa kah lebih 51ribu pengundi Sungai Kandis mengambil iktibar bagai mana Pakatan Harapan mempermainkan rakyat, apabila TIDAK menunaikan akujanji mereka yang dituangkan menerusi Manifesto mereka pada PRU-14.

Apa kah pengundi Dun Sungai Kandis akan menggunakan naluri kemanusian mereka, bagi mengajar Pakatan Harapan yang hanya mempergunakan rakyat untuk mendapat kuasa.

Menerusi PRK ini, akan diketahui, apa kah para pengundi mengundi secara rasional, atau masih terbawa-bawa dengan emosi akibat pembohongan, fitnah yang ditaburkan pemimpin Pakatan Harapan.

Pengundi Sungai Kandis, setidak-tidaknya memberi isyarat kepada Pakatan Harapan, bahawa bohong dan fitnah tidak selamanya mendapat tempat di hati rakyat. Pembohongan dan fitnah ada hadnya.

Manusia diikat pada janjinya. Jika manusia tidak menunaikan janji, maka mereka itu tergolong dalam ciri-ciri munafiq. 

Jangan kerana kepintaran menggunakan akal, maka manifesto dikatakan bukan kitab, maka tidak perlu ditunaikan, sedangkan kerana manifestolah rakyat menyokong. 

Apa yang diharapkan menerusi PRK ini, pengundi kawasan itu, perlu mewakili aspirasi rakyat secara umum yang tertipu kerana akujanji pada PRU-14.

No comments:

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

Labels