9 July 2018

KALAU BUKAN KERANA PENYOKONG BN- PH TIDAK AKAN BERKUASA

BAGI rakyat yang pernah menjadi penyokong parti Barisan Nasional, jangan lah melatah, kerana tindakan kerajaan PH yang tidak menunaikan JANJI manifesto, kerana awal-awal lagi anda telah diberitahu- diberi penerangan -diberi hujah diberi pencerahan, bahawa MANIFESTO PH hanya janji-janji bulan bintang, sebab itu jangan curahkan air di tempayan kerana mendengar guruh di langit.

Anda telah diberi tahu, bahawa GST bukanlah punca harga barangan keperluan harian meningkat, sebaliknya, harga ditentukan oleh kuasa pasar dan peniaga. Kini, selepas GST=0%, harga terus naik, tarif elektrik juga turut dinaikkan.

Keadaan pasaran saham yang terus menjunam, berkurangnya devisa negara sehingga hampir USD5bilion sejak PH memerintah dan berbagai lagi tindakan kerajaan seperti pemberhentian 17,000 kakitangan lantikan politik, pemberhentian bayaran sara hidup nelayan dan lain-lain lagi, 

Kalau bukan kerana tindakan para penyokong Bn, Peguam Negara yang tidak fasih berbahasa melayu tidak akan bakal dilantik, kalau bukan kerana tindakan para penyokong Bn yang berpaling tadah, sambutan Hari Raya SPBA tidak akan dibatalkan.

Kalau bukan kerana tindakan khianat sebahagian penyokong Bn, sekolah tahfiz tidak akan dicadangkan untuk ditutup. Kalau bukan kerana tidakan sebahagian golongan ini, tidak akan ada pengamal seks bebas menjadi pegawai menteri.

Keadaan kucar kacir dalam negara tidak akan berlaku, kalau bukan kerana berpaling tadahnya penyokong parti Barisan Nasional.

Bagi mereka yang telah bertindak khianat kepada perjuangan, maka perlu mengambil iktibar, bahawa tindakan sedemikian sentiasa mendapat imbalan setimpal, kerana hukum aksi dan reaksi senantiasa berlaku.

Namun bagi mereka yang dikhianati, perlu bersabar, dan senantiasa tawaduk, kerana semuanya itu ada hikmahnya.

Sebelum PRU-14 pada 9 Mei, Bn mempunyai 133 kerusi Parlimen, yang mana 88 kerusi daripada parti Umno. Selepas PRU itu, kerusi Umno hanya berbaki 54, kemudiannya berkurang kepada 51, kerana 3 MP berpaling tadah.

Bn telah memerintah selama 61 tahun sejak merdeka. PRU-14 pemerintahan lebih setengah abad itu ditamatkan.

Di Sabah, kalau bukan kerana pengkhiantan sebahagian penyokong Bn, tidak akan berlaku krisis perlembagaan, tidak akan berlaku kerajaan KATAK.

No comments:

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

Labels