31 July 2018

UMNO SABAH KENA TAHU FAKTOR KEKUATAN

Umno Sabah kena tahu faktor kekuatan. Dari kekuatan itulah dimulakan gerak kerja. 

Sesuai dengan perubahan gerak kerja Umno Pusat, apabila Majlis Tertinggi (MT) diubah kepada Majlis Kerja Tertinggi (MKT), maka pempastian faktor kekuatan Umno perlu direkaysa sebagai landasan untuk bergerak.

Umno kena berpaksi kepada kekuatan asas. Bagi Umno Sabah, kembali kepada gerak kerja tahun 1990-an, semasa parti itu mula masuk ke Sabah. Semengat seperti itu yang diperlukan bagi memulihkan parti.

Dalam keadaan Umno Sabah sekarang, perlu ada pemimpin yang sanggup menjadi lilin, seperti mana dilakukan Tan Sri Musa Aman pada awal kemasukan Umno ke Sabah.

Jika, para pemimpin hanya terpaku pada "satu barisan" dan tiada pemimpin yang bergerak di luar kotak, jangan mimpi, Umno dapat dipulihkan dalam masa singkat.

Para pemimpin Umno Sabah perlu menerima hakikat, perjuangan asas tahun 1990-an dilupakan, atas sebab itu menerima padah pada PRU-14. 

Kerana gagalnya Umno memilih calon-calon yang "die hard" telah menyebabkan Umno kehilangan kuasa kerana perbuatan khianat. 

Kini Umno Sabah, dipimpin oleh mereka yang "kurang Umhhh, hanya popular di kawasan masing-masing. Dengan keadaan demikian, apa kah Umno dapat dipulihkan? Fikir-Fikirkan lah!!!

No comments:

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

Labels