4 July 2018

JANGAN MELAMPAU MENGAIBKAN NAJIB

DS Najib Razak Di Mahkamah Jalan Duta, KL
SELEPAS rakyat bertahun-tahun dimomokkan dengan 1MDB, dan RM2.6bilion, sehinggakan rakyat menghukum parti Barisan Nasional pada PRU-14 kerana dua isu itu yang dikaitkan dengan Dato Seri Najib Razak, akhirnya pada hari di Mahkmah Tinggi, Jalan Duta, Kuala Lumpur, pertuduhan terhadap PM ke-6 itu tidak kait mengaitkan dengan momokkan berbagai pihak termasuk DOJ Amerika, melainkan satu pertuduhan baharu.

Melihat kepada tuduhan terhadap mantan Perdana Menteri, penulis yakin akan mencontohi kes Perwaja dan PKFZ yang akhirnya mahkamah mendapati, tiada kes prima facie terhadap Orang Yang Kena Tuduh (OKT).

Melihat kepada 4 tuduhan terhadap DS Najib Razak, ianya kenampakan tidak kukuh, kerana mantan Perdana Menteri itu, bukanlah individu yang terlibat secara langsung dengan perjalanan SRC International.

Walau apapun, pertuduhan telah dibuat, biarlah mahkamah menentukan apa kah DS Najib Razak bersalah atau sebaliknya.

Janganlah ada rakyat negara ini menjatuhkan hukuman mendahului keputusan mahkamah, apa tah lagi mengaibkan mantan Perdana Menteri itu.

Di pihak Tommy Thomas, Peguam Negara baharu bersama pasukkan beliau berdepan dengan Peguam Bela Dato Seri Najib Razak yang diketuai Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah di mahkamah yang dijadualkan pada Februari 2019.

Bagi penulis, kerana kes ini ada kepentingan rakyat, maka ianya perlu disegerakan, dan tidak perlu menunggu tahun depan.

No comments:

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

Labels