26 July 2018

KERAJAAN PAKATAN HARAPAN- KERAJAAN TIPU HELAH

75 peratus kaum melayu/bumiputera tersentak, apabila Kerajaan Pakatan Harapan merupakan kerajaan yang bukan bernadikan penduduk majoriti dalam negara ini.

Selepas 61 tahun, pertamakalinya, kaum melayu/bumiputera bukan lagi tunggak kepada pemerintahan negara.

Jawatan-jawatan penting baik kementerian mahupun syarikat-syarikat kerajaan bukan lagi diterajui kaum melayu/bumiputera, melainkan oleh orang lain. Kalau adapun kaum melayu/bumiputera dipilih atau dilantik, ianya hanya sebagai pelengkap, atau melukut ditepi gantang.

Kaum melayu/bumiputera seperti nelayan, penoreh, pesawah, peneroka dan mereka yang berada di bawah kelompok B-40, dipinggirkan, dimansuhkan bantuan-bantuan, dikurangkan jumlah yang dibantu, misalnya penerima (BRIM) yang diganti istilah daripada 7 juta penerima kepada hanya 2 juta penerima.

Dengan pemansuhan berbagai bantuan kepada kelompok sasar, berhadapan dengan kenaikkan harga barang keperluan harian yang terus menanjak, meskipun harga ikan kembong menurut menteri yang menjaga ikan, tidak akan naik kerana di laut terdapatnya 3bilion ikan itu, namun hakikatnya harga ikan terus meningkat. Demikian juga jaminan menteri pertanian dan asas tani- bahawa harga daging tidak akan naik, sebab kementerian itu sedang memelihara 7 ekor lembu.

Keceluparan dan manipulasi hutang negara dengan mengganti piawaian perakunan antarabangsa, dan menukar jumlah hutang negara menjadikan pasaran saham negara menjunam, nilai ringgit menjunam, devisa negara menjunam, menyebabkan dalam tempoh kurang 100 hari pemerintahan Pakatan Harapan, negara kerugian tidak kurang RM40 bilion. Kerunggian sejumlah itu, kononnya bakal ditutup oleh Tabung Pakatan Harapan, yang sehingga kini, tidak sampaipun RM170juta.

Mana-mana ekonomi sesebuah negara, perbelanjaan negara, merupakan enjin kepada perttumbuhan ekonomi sesebuah negara, tanpa negara berbelanja, maka perekonomian akan menguncup malah akan beku atau terhenti. Kini, kerana negara banyak kehilangan wang, baik kerana disebabkan penurunan devisa, pasaran saham yang menurun, nilai ringgit yang menjunam, kehilangan pendapatan daripada kutipan cukai, maka perbelanjaan negara, akan juga turut menurun atau berkurang. Akibatnya, perekonomian menurun, dan seterusnya akan berimpak kepada rakyat biasa. Penyelenggaran jalanraya bakal dukurangkan, perkhidmatan kesihatan bakal dikurangkan, perkhidmatan pendidikan bakal dikurangkan, malah golongan yang dengan segera yang mendapat impak adalah kelompok sasar seperti OKU, ibu tunggal, rakyat miskin di luar bandar dan sebagainya.

Para pemimpin Pakatan Harapan sejak 3 tahun lalu mendakwa bahawa 1MDB kehilangan RM42bilion, namun sehingga kini, tiada bukti-bukti bahawa syarikat itu kehilangan sejumlah itu. Apa yang ada hanya cerita dongeng tanpa fakta. Oleh kerana cerita dongeng dan fitnah itu, maka dikabulkan doa mereka, apabila kerajaan yang mereka terajui, kurang daripada 100 hari kehilangan wang hampir sama dengan dakwaan mereka. Selain itu, negara juga kehilangan pendapatan menerusi penjualan kelapa sawit kepada negara China, kerana negara itu beralih kepada Indonesia.

Kerajaan tipu helah, akan menerima tunai, berkaitan tipu hela mereka, seperti mana Doa Allahyarham Datuk Fadzil Nor, agar Tun Dr Mahathir dipanjangkan usia untuk melihat sendiri kerosakan yang beliau bina.

No comments:

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

Labels