21 April 2013

PRU-13: Nampak Gayanya SABAH TATAP BN

Datuk Musa Semasa Penamaan Calon Semalam
 SATU keadaan yang dapat dinilai dengan kepala mata adalah sambutan terhadap calon-calon selepas diumumkan sebagai calon.

Melihat kepada keadaan itu, tidak syak lagi calon-calon BN merupakan pilihan. 

Di merata tempat daripada Sungai Sibuga, Apas, Kimanis, Beaufort, Tuaran, Kudat dan Kota Belud, sambutan rakyat terhadap calon-calon Bn sungguh luar biasa.
Datuk Dr Salleh Datuk Musbah Datuk Rahman Datuk Herbert Timbon dan Datuk Japlin
Di Sandakan misalnya, Sambuatan kepada Musa baik sebelum penamaan calon mahupun selepas diumumkan sebagai calon, suara rakyat gegap gempita, menelan suara-suara sumbang daripada pembangkang. 

Dalam sistem demokrasi, yang berbicara adalah suara keramat rakyat, bukan janji-janji retorik pembangkang yang selama ini menjelajah, namun terbukti pada hari penamaan calon, suara mereka selama 5 tahun berkempen, masuk telinga kiri keluar telinga kanan rakyat.

Individu yang bertanding menentang calon-calon BN adalah para individu yang mahu mengisi tembolok dan perut sendiri, bukannya untuk rakyat.

Seorang pegawai daerah yang sempat tanda tangan SURAT KANUN BERSUMPAH DARIPADA calon-calon yang ingin bertanding, apabila ditanya YAKIN KAH MENANG? APA JAWPAN MEREKA..CARI MAKAN BAH TUAN.

No comments:

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

Labels