6 April 2013

Pengalaman Datuk Musbah selepas bukan bergelar Yang Berhormat

SEMALAM mantan ADUN Tempasuk Datuk Musbah Jamli pertama kali hadir dalam satu program Anjuran KEMAS di Kg Gunding Kota Belud sebagai rakyat biasa. Meskipun hadir sebagai rakyat biasa, penganjur tetap memberikan penghormatan kepada beliau merasmikan program itu.
 
Selepas lima tahun berkhidmat dengan rakyat sebagai ADUN dan Pembantu Menteri, untuk pertama kalinya pada hari semalam, beliau tidak banyak menerima panggilan daripada rakyat sesuai dengan tugasnya sebagai wakil rakyat.
 
Meskipun merasa lega, namun kerinduan mendengar aduan rakyat mengenai masalah-masalah, mahupun jemputan masjlis-majlis yang banyak mengisi masa selama 5 tahun merupakan satu pengalaman yang sungguh menyoronokan.
 
Acara turun padang sesuai dengan visi kerajaan BN Janji Ditepati merupakan satu pengalaman yang sungguh berharga dan bermakna.
 
Datuk Musbah bersyukur, kerana selama 5 tahun berkhidmat sebagai wakil rakyat Tempasuk, banyak pembangunan dan kemudahan untuk rakyat dapat dilaksanakan oleh kerajaan.
 
Selain program-program ekonomi, seperti Jelapang Padi, Agropolitan, Mesej dan kampung Sejahtera, juga pembangunan prasarana seperti jalan-jalan kampung serta jalan-jalan ke persawahan sempat dibina untuk kemudahan rakyat.
 
Pembinaan Bekalan Air Luar Bandar diantaranya membina loji di Pandasan, merupakan salah satu usaha kerajaan membekalkan air terawat kepada penduduk kampung. Walaupun bekalan air luar bandar akan siap sepenuhnya pada bulan Mei, yakni bulan depan, namun projek itu, merupakan projek yang lama ditunggu oleh rakyat Tempasuk.
 
Terlalu banyak kemudahan yang disediakan oleh kerajaan untuk rakyat, sehingga jika diperinci, tidak sesuai dimuatkan dalam tulisan blog.
 
Setidaknya, rakyat Tempasuk, akan mengingati bagaimana kerajaan benar-benar memberi perhatian kepada rakyat, terutama program pembasmian kemiskinan.
 
Sebagai mantan wakil rakyat Tempasuk, Datuk Musbah sangat berterima kasih kepada kerajaan terutama kepimpinan Ketua Menteri Sabah, Datuk Musa Haji Aman, kerana sokongannya sehingga keperluan rakyat Tempasuk terpenuhi.

No comments:

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

Labels