7 November 2009

Nizar No.3 Paling Popular Dalam Parti Pas: Tinjauan Akademik

Membentangkan dapatan tinjauan yang dikendalikannya itu di seminar politik PAS pagi ini, Dr Abu Hassan berkata, Nik Aziz juga masih mengungguli di tempat pertama sebagai pemimpin paling popular dalam PAS.

Sementara itu, terdapat penemuan mengejutkan apabila Menteri Besar Kedah Datuk Seri Azizan Razak berada di tangga kelima pemimpin PAS paling popular.

Abdul Hadi, yang berada di kedudukan belakang Nik Aziz, diikuti dua lagi pemimpin PAS: bekas menteri besar Perak Datuk Seri Nizar Jamaluddin (ketiga) dan ahli jawatankuasa pusat parti Mohamad Sabu (keempat).

Dr Abu Hasaan juga berkata tinjauan sama menunjukkan separuh daripada masalah PAS berpunca daripada kelemahan kepemimpinan.

Penceramah popular itu menambah, masalah kepemimpinan menyebabkan 50 peratus kelemahan PAS, berbanding faktor individu (27 peratus), jentera parti (11 peratus), masalah ideologi (10 peratus), dan manifesto (1 peratus).

Daripada aspek kekuatan pula, tinjauan tersebut mendapati, Dewan Muslimat mempunyai jentera yang terbaik dalam pilihan raya berbanding Pemuda PAS.

No comments:

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

Labels