10 June 2018

HANYA PEMIMPIN LEMAH MINTA NASIHAT MUSUH

Dato Zahid Berjumpa Tun Dr Mahathir
SUNGGUH memeranjatkan, apabila Pemangku Presiden Umno- Datuk Ahmad Zahid Hamidi berjumpa Tun Dr Mahathir untuk meminta nasihat berkaitan halatuju Umno.

Umno bersama komponen Bn lain kecundang pada PRU-14 di peringkat Parlimen, walaupun mengekekalkan Negeri Perlis dan Pahang. Sarawak pula tidak terlibat pertukaran kerajaan kerana telah mengadakan pilihanraya lebih awal.

Apa kah Zahid tidak mendengar kenyataan Dato Seri Anwar Ibrahim sebaik sahaja diampunkan, bahawa gerakan kerajaan PH seterusnya adalah menguasai Sarawak, Pahang, Terengganu dan Kelantan.

Terlupa kah Zahid, bahawa Tun Dr Mahathir adalah pemimpin Pakatan Harapan.

Bagi Tun Mahathir dan pemimpin sekutunya termasuk Anwar, mahu menguburkan Umno untuk selama-lamanya, dan kalau boleh tanpa nisan.

Penulis melihat, tindakan Zahid itu, semacam hilang punca, sehinggakan putus asa, maka terpaksa minta nasihat kepada musuh. 

Yakinlah musuh memberi nasihat, tetapi nasihat yang cepat masuk liang kubur.

Memang pemimpin Umno, masih tidak percaya, mengapa tewas. Namun sebaliknya, akar umbi Umno sudah lama yakin, bahawa Umno akan kehilangan kuasa, kerana rakyat telah bosan dan muak terhadap sebahagian besar pemimpin parti itu. Rakyat telah buktikan, pemimpin yang membosankan dan memuakkan, meskipun mempunyai kedudukan dan status ditolak, malah ada diantara mereka kalah dengan terok sekali.

No comments:

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

Labels