29 June 2018

MELENYAPKAN UMNO=MELENYAPKAN KESATUAN MELAYU

Membekukan akaun bank sudah, membatalkan pendaftaran on the way.

Umno- adalah parti yang menyatukan melayu, dapat memerdekakan negara. 

Menerusi Umno, maka melayu dapat bersatu dan dapat menghalau penjajah yang menjajah negeri melayu beratus tahun.

Menerusi Umno, kaum melayu dapat dimartabatkan di tanah airnya sendiri.

Kini, Umno perlu dinyahkan, dimatikan kerana dikatakan dipenuhi pemimpin yang rasuah, racist dan jahat.

Jangan lupa, Umno mempunyai lebih 3 juta ahli, dan tidak semuanya jahat, rasuah dan racist.

Umno dikatakan sangat buruk, kerana hanya beberapa pemimpin yang terpalit. Kerana nila beberapa titik, kerana beberapa biji pisang dalam setandan rosak, maka Umno dicap rosak.

Kalau Umno rosak, tidak kan dapat memajukan negara selama 61 tahun. 

Kalau Umno parti rosak, tidak akan melahirkan pemimpin seperti Tun Dr Mahathir, Dato Seri Anwar Ibrahim, Tan Sri Muhiyiddin Yassin, Tun Daim Zainuddin dan ramai lagi.

Sebenarnya Umno tidak rosak. Umno untuk sementera tercedera, tersandung, kerana kegagalan menepis persepsi. 

Umno tercedera/tersandung, kerana faktor kebosanan, yang gagal ditangai para pemimpin. Para pemimpin gagal menterjermakan aspirasi generasi selepas merdeka.

Yang mahu melenyapkan Umno adalah para pemimpin yang racist, dibuktikan apabila Lim kit Siang kerap sangat menulis, membuat kenyataan buruk berkaitan Umno.

Kini, para pemimpin PH bersatu untuk mematikan Umno, kerana dakwaan, Umno rasuah, racist, jahat datangnya daripada mereka. Kata peribahasa orang putih, yang berteriak pencuri, sebenarnya orang itulah sebenarnya pencuri.

Di Sabah, jika bukan Umno, Datuk Shafie Apdal, akan jadi seperti persara kerajaan yang lain. Kerana Umno, ramai pemimpin bermunculan. 

Umno sebenarnya tiada salah apapun. Umno dapat nama buruk, kerana perbuatan para pemimpin yang tamak haloba, pemimpin yang sombong, pemimpin yang arrogant.

Esok, parti akan menentukan saf pemimpin yang bakal disandarkan untuk memperkuat parti, membersihkan imej parti, dan paling mustahak, menghalang propaganda negatif daripada para pemimpin PH.

Semoga 170,000 perwakilan, dapat memilih saf kepimpinan yang mempunai jati diri, mempunyai semagat juang yang tinggi, agar parti kembali gah, dahulu, kini dan selamanya.

Kepada para perwakilan, dibahu anda terletak, apa kah UMNO akan ditalkinkan!!!! Selamat Bersidang.

No comments:

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

Labels