2 September 2009

Hishamudin punya tugas berat di Terengganu: khabarnya 9 ADUN anti Ahmad Said jumpa Anwar

10 Adun Bn yang tidak hadir persidangan DUN Terengganu yang diketuai oleh mantan MB Idris Jusoh dikatakan telah berjumpa Anwar untuk merintis membentuk kerajaan Terengganu bersama ADUN PAS.

Pokok tidak akan bergoyang tanpa tiupan angin. Asap tak akan berkempul tanpa api. Keadaan 10 DUN yang anti MB Ahmad Said dikatakan memendam rasa seperti api dalam sekam. Mereka terlalu geram dengan Ahmad Said yang dirasakan menikam dari belakang dengan mempergunakan istana semasa merebut jawatan MB.

Idris Jusoh yang dikatakan MB berjaya, selain mengetuai merampas kerajaan daripada Pas pada PRU 11 (2004),juga dikatakan membawa banyak perubahan kepada negeri tersebut.

Merampas jawatan MB daripadanya (Idris Jusoh) dengan mempergunakan istana dan menidakkan surat tauliah daripada PM (Abdullah Badawi) merupakan usaha tikam belakang. Faktor ini lah yang membuatkan 10 ADUN tersebut hingga kini sukar bertembung 4 mata dengan Ahmad Said.

Usaha 10 ADUN ini membentuk kerajaan bersama PAS memrupakan tantangan besar kepada Naib Presiden N0.2 Hishamudin. Apa kah Hisham dapat mengaharungi badai angin monson timur ini? Sama-sama kita tunggu.

No comments:

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

Labels