2 September 2009

Kecoh Cari Tempat: DUN Perak Bersidang di Hotel

Suasana persidang DUN wakil rakyat Pakatan di ballroom Hotel Hertiage
Sivakumar duduk atas podium


Halangan SUK Kerajaan Negeri Perak kepada wakil rakyat Pakatan untuk masuk ke bangunan SUK terpaksa berpindah ke sebuah Hotel di Ipoh. Ballroom Hotel Heritage jadi pilihan.

Dalam gambar kelihatan Sivakumar duduk di tempat Speaker dan sebelah kanannya adalah barisan wakil rakyat Pakatan, manakala sebelah kiri ada lah tempat duduk wakil rakyat BN. Namun seluruh kerusi wakil rakyat BN Kosong, kerana persidangan ini adalah persidangan dewan wakil rakyat Pakatan.

Dari segi undang-undang tubuh kerajaan Perak, persidangan wakil rakyat Pakatan ini terletak dalam clause mana? mungkin penasihat undang-undang negeri dapat merungkainya.

Sejak kerajaan Pakatan Jatuh di Perak, sejarah terus diukir. Sejarah bersidang bawah pokok, sedang sidang di ballroom hotel. Sidang ke-3, entah di mana agak nya?

3 comments:

YANG GAMBI said...

Begitulah bila manusia yang sudah kemaruk kuasa, undang-undang Perlembagaan Negara diketepikan begitu sahaja...... inilah contoh Kerajaan yang bakal pakatan rakyat perkenalkan.

Sebenarnya Nizar tidak lebih sebagai anjing DAP. DAP mempergunakankan Nizar untuk mempertahankan tanah-tanah yang diluluskan kepada mereka selama 9999 tahun, bumiputera tidak mendapat hak sebegitu rupa....

pagipagi said...

Bn perlu berusaha membendung penetrasi pakatan ke dalam lubuk hati rakyat.

Norkifli Abdul Hamid said...

Situasi ini terjadi kerana kelemahan BN sendiri.Keadaan kacau bilau ini akan terus berlanjutan sehingga PRU 13.Yg rugi adalah rakyat Perak .Kestabilan ekonomi sudah pasti akan tergugat.Justeru itu,kembalikan hak pilihan kepada rakyat Perak semula.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

Labels