15 November 2009

Nizar Dapat Pujian Anwar Ibrahim


YB Datuk Seri Anwar Ibrahim mengiktiraf bahawa Pakatan Rakyat Perak adalah yang terbaik sekali dalam menjalin hubungan. Demikianlah di antara yang diucapkan oleh Anwar Ibrahim ketika menyampaikan ceramah dalam majlis perasmian pejabat baru PKR di Medan Istana, Ipoh, Perak. Hubungan PR sangat intim dalam memperjuangkan hak rakyat tanpa mengira fahaman agama, bangsa dan ideologi politik, ini dibuktikan semasa PR memerintah Perak selama 11 bulan, semua parti sekalipun diwakili oleh majoriti Melayu (Islam) atau Cina namun perjuangan mereka tetap adil kepada semua bangsa.

Sekalipun kerajaan PR dirampas oleh BN, namun keintiman dan semangat kesetiakawanan tetap konsiten dalam memperjuangan hak rakyat yang dirampas oleh BN.Dalam ceramah tersebut, Anwar juga menyebut ketokohan pimpinan PR pusat yang sentiasa berkerjasama dan bermuafakat dalam menyelesaikan apa sahaja isu nasional walaupun media arus perdana yang dikuasai oleh UMNO BN cuba memberi persepsi yang buruk kepada mereka.

Manakala Tuan Guru Nik Abdul Aziz disifatkan seorang pemimpin terbilang yang sangat sederhana kehidupannya, UMNO BN sangat biadab apabila cuba mengaibkan Tok Guru dengan rasuah apabila beliau ditaja untuk mengerjakan haji ke Mekah tahun ini, akibatnya dengan rasa rendah diri Tok Guru terpaksa membatalkan hasratnya menunaikan haji ke Mekah kerana tidak mahu isu ini dipolitikkan oleh UMNO BN.

Turut hadir dalam majlis perasmian Pejabat Baru PKR YB Dato' Seri Hj Nizar, YB Nga Khor Ming, adun-adun PR dan pimpinan ketiga-tiga parti PR negeri Perak.

Dengan terasminya Pejabat Baru PKR di Medan Istana, kini lengkaplah Medan Istana dengan kesemua parti-parti PR mempunyai pejabat masing-masing yang berdekatan. Ada suara orang ramai yang hadir menjerit supaya ditukar Medan Istana kepada Medan Pakatan Rakyat sambil disambut dengan laungan takbir, reformasi dan hidup rakyat

No comments:

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

Labels