10 August 2018

MP LANGKAWI- SELEPAS TUN MAHATHIR, MAKA DATO SERI ANWAR!!!


Presiden PKR yang dipilih Datuk Seri Anwar Ibrahim memberi isyarat, bahawa beliau tidak terdesak untuk kembali ke Parlimen dalam masa terdekat. Beliau maklum, bahawa dalam tempoh dua tahun sesuai dengan janji Pakatan Harapan, beliau akan mengambil alih jawatan Perdana Menteri, dengan syarat berlakunya kekosongan kerana 'kematian", jika tidak berlaku kekosongan kerana "kematian" maka pertukaran kepimpinan akan berlanjutan sehingga tamat tempoh Kerajaan Pakatan Harapan.

Melihat cara Anwar, beliau kurang berminat untuk kembali ke Parlimen menerusi pengosongan kerusi SECARA sengaja , sebaliknya beliau lebih berminat bertanding di Langkawi selepas Tun Dr Mahathir. Isyarat ketidak minatan Anwar itu, apabila isteri dan anak beliau tidak akan mengosongkan kerusi. Namun ada beberapa MP PKR gagal membaca isyarat itu.

Kenyataan Datuk Wan Azizah Wan Ismail dan Nurul Izzah Anwar, bahawa jawatan TPM tidak akan berubah, meskipun Anwar menjadi Presiden PKR, memperkuat isyarat, bahawa Anwar tidak akan kembali ke Parlimen selagi Tun Mahathir Perdana Menteri.

Menerusi isyarat itu maka memperkuat anggapan, bahawa  Anwar tidak akan jadi Perdana Menteri, selagi Tun Dr Mahathir masih hidup!!! Mungkin antara dua pemimpin itu ada "kesepakatan", kerana , sejak Anwar diampunkan, tiada tanda-tanda beliau terdesak untuk menerajui Kerajaan Pakatan Harapan, sebagai Perdana Menteri.

Sebelum ini, Tun Dr Mahathir pernah membayangkan, bahawa beliau akan kekal sebagai Perdana Menteri selagi rakyat menghendakinya, malah beliau membayangkan isu Anwar menjadi Perdana Menteri tidak penting atau kurang relevan.

No comments:

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

Labels