6 August 2018

TIDAK MUSTAHIL BN DAPAT RAMPAS SEMULA PUTRAJAYA

Parti PAS telah buktikan, bahawa sesebuah parti boleh menang semula. 

Menerusi PRU tahun 1999, Pas menang di Terengganu, namun tewas pada PRU-2004. Dua penggal parti itu berusaha, dan hampir-hampir menang pada PRU-2013. Pada PRU-14, tahun 2018, akhirnya parti itu memerintah semula di Terengganu.

Sebenarnya, bukan perkara mustahil bagi sesebuah parti yang kehilangan kuasa untuk bangkit semula.

Di negara ini, meskipun terlalu singkat menilai kerajaan Pakatan Harapan, namun rakyat yang mengundi PH mulai sedar, bahawa mereka berdepan dengan kerajaan seperti kera mendapat bunga, rakyat terperangkap pada guruh di langit di sangka hujan bakal turun, lalu mencurahkan air di tempayan. Rupanya, kerajaan yang mereka sokong, bukan sahaja tidak membela rakyat, akan tetapi parti itu sibuk berebut harta karun!!!.

Dalam masa singkat perbuatan berebut harta karun, belum menimbulkan ketidak puas hatian, kerana berbagai alasan, seperti beri peluang, tak kan kahwin hari ini terus dapat anak dan sebagainya. Namun, lambat laun, rakyat akan tepuh dengan alasan itu. 

Apabila perasaan rakyat tepuh, maka apapun tindakan kerajaan, jika rakyat majoriti membuat keputusan, maka sesebuah kerajaan akan tumbang.

Kerajaan Bn tumbang, kerana rakyat sudah merasa bosan, tepuh, sehinggakan mereka tidak mengunakan fikiran waras semasa mengundi pada PRU-14. Perasaan rakyat itu masih berlarutan, apabila sekali lagi dibuktikan menerusi PRK Sungai Kandis, Selangor.

Pasukan Bn, telah mengutarakan berbagai kelemahan kerajaan PH, termasuklah berkaitan perbuatan para pemimpin PH yang menghina agama islam, menghina kaum melayu, menghina raja-raja melayu, pun demikian belum dapat mengatasi kebosanan dan perasaan tepuh mereka, dan masih memberi kemenangan kepada calon PKR, parti dalam PH.

Tetapi kepada para pemimpin Bn, jangan berputus asa, kerana perasaan bosan dan tepuh, mempunyai jangka masa untuk dineutralisasikan. Ambil ikitbar pada parti Pas, seperti mana tajuk tulisan ini.

2 comments:

Unknown said...

Allah memberi kuasa kepada sesiapa yang Dia kehendaki.

Unknown said...

thanks informasiny https://goo.gl/p5HwjL

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

Labels