1 September 2018

APA KAH SAIFUDDIN NASUTION MANGSA PERTAMA ANWAR?

Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata beliau akan bersama pembangkang, jika menteri-menteri PH salah guna kuasa dan cuai.

Hari ini Menteri KPDNKK- Datuk Saifuddin Nasution mengatakan, bahawa dengan pelaksanaan SST, maka rakyat ada lebihan wang RM2bilion, kerana menerusi sistem cukai itu, kerajaan hanya mengutip RM2bilion, berbanding GST RM4bilion. Apa kah kenyataan beliau itu tersalah lapor atau memang demikian, kerana menteri-menteri PH, terlalu jumud berkaitan matematik. Sebelum ini, Menteri Pertanian, membuat kenyataan di Parlimen, bahawa daripada 72 ladang jagaan kementerian itu, hanya memerlihara 7 ekor lembu, selain itu beliau juga menjangkakan ikan kembong tidak akan naik, kerana ada 3bilion ikan itu dalam laut.

Bukan Saifuddin dan Salahuddin sahaja yang salah angka malah Lim Guan Eng sebagai menteri kewangan tersalah angka, kerana tidak dapat membezakan antara juta dan bilion.

Kenyataan-kenyataan para menteri itu adalah satu kecuaian, ertinya jika Anwar kembali ke Parlimen, maka seperti mana janji beliau pada hari ini, beliau akan bersama pembangkang membidas para menteri PH.

Sejak PH memerintah berbagai kekeliruan dilakukan antara lain berkaitan pengertian jumlah hutang negara. Mereka tidak mengguna pakai standard antara bangasa akan tetapi menggunakan taktifan sendiri. Tujuan mereka hanya mahu mengelirukan rakyat.

Akibat kekeliruan itu, maka bukan sahaja pasaran saham menjunam, akan tetapi nilai ringgit juga terus menurun.

Dalam keadaan terbaru, apa kah Saifuddin Nasution Ismail bakal menjadi mangsa pertama Anwar, kerana cuai???? atau ianya GIMIK POLITIK!!!! kerana terbukti semua janji-janji PH sebelum ini antara lain kalau GST dimansuhkan maka harga barang turun, akan tetapi yang berlaku sebaliknya.

Dengan menerusi SST, rakyat akan terbeban terus, kerana berlaku cukai berganda yang berlapis-lapis, dan semuanya dibebankan kepada pengguna.

No comments:

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

Labels