3 September 2018

RASUAH: BEZA KHIR TOYO DAN GUAN ENG

Khir Toyo bukan sahaja Umno mahu dia bersalah, akan tetapi melayu, cina juga mahu dia bersalah. Guan Eng (Lim Guan Eng), hanya Umno sahaja yang mahu dia bersalah, manakala melayu bukan Umno, tidak, kaum cina 100% tidak mahu dia bersalah. Itu lah perbezaan antara dua Orang Kena Tuduh (OKT) ini walaupun kes mereka serupa (bagai kan pinang dibelah dua).

Tun Dr tahu sudah keputusan mahkamah, apabila beliau melantik Lim Guan Eng sebagai Menteri Kewangan. Kenyataan TERKEJUT, hanya lakonan. Siapa yang tidak kenal Tun Dr Mahathir, beliau itu macam program excel- what you see what you get.

Kerajaan PH memberi tahu rakyat Malaysia, apa itu RULE OF LAW. Rule of Law, adalah membebaskan kawan-kawan, meskipun salah. Rule of law ini lah yang bakal diwarisi di negara ini.

Lupa kan lah, seseorang tidak bersalah selagi tidak didapati bersalah, kerana kerajaan PH akan membuktikan anda bersalah, jika anda bukan sebahagian daripada mereka. Ini lah Rule of Law, yang perlu dipelajari semula oleh mahasiswa undang-undang.

Pembebasan Lim Guan Eng, tiada impak kepada rakyat, bukti akan dapat dilihat menerusi PRK Balakong dan Seri Setia. Calon-calon PH akan menang.

Bagi SPRM, buang masa sahaja menangkap sesiapa yang berafiliasi dengan kerajaan PH. Untuk kelihatan masih ada taring, berpesta lah menangkap para pemimpin kerajaan dahulu, kerana anda akan dibantu RULE OF LAW yang baharu.

No comments:

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

Labels