5 September 2018

TAN SRI MUSA SAMBUNG RAWATAN

Kurang 10 jam kembali ke Sabah, untuk tujuan angkat sumpah ADUN Sungai Sibuga, Tan Sri Musa terpaksa kembali ke Ibu Negara untuk menyambung rawatan.

Beliau terpaksa pulang ke Sabah meskipun dilarang pihak doktor yang merawat beliau, namun kata dua daripada Speaker DUN Sabah, yang memetik Perlembagaan Negeri, bahawa jika ADUN Sungai Sibuga itu tidak mengangkat sumpah pada atau sebelum 11 September, maka DUN itu diistiharkan sebagai kosong. Musa telah dipilih sebagai ADUN Sibuga sejak tahun 1994.

Musa tiba di KKIA pukul 12.20 pada Rabu, dan seterusnya mengangkat sumpah di hadapan Speaker DUN Sabah, di Bangunan DUN Sabah pada pukul 3.30 petang. Beliau tiba di bangunan itu kira-kira pukul 1 petang daripada Terminal 2 KKIA. Dalam keadaan kurang sihat, beliau terpaksa menunggu lebih 2 jam sebelum Speaker tiba pada pukul 2.45 petang.

Sebelum belepas semula ke Kuala Lumpur dengan pesawat yang sama, kenduri kesyukuran berlangsung di rumah kediaman beliau di Luyang, Kota Kinabalu.

Penulis bersama-sama para penyokong beliau berdoa, agar kesihatan Ketua Menteri Sabah yang sah itu kembali seperti sedia kala.

No comments:

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

Labels