4 September 2018

TAKTIK KERAJAAN MENGABURI MATA RAKYAT

Apabila mahkamah membebaskan dan melepaskan Lim Guan Eng atas permintaan Pendakwa Raya (Pembela hanya memohon dibebaskan tanpa dilepaskan (ertinya kes boleh di bawah semula ke mahkamah)- tag TERKEJUT melanda negara. Semua yang mendengar keputusan itu ada yang serius terkejut atau juga yang berlakon pura-pura terkejut.

Pada keadaan terkejut- Tun Dr Mahathir membuat kenyataan berkaitan Pan Borneo. Menerusi kenyataan itu, pembinaan lebuh raya di bahagian Sabah akan disiasat mengapa mengalami kelambatan, sedangkan dana sudah disalurkan. Menerusi kenyataan itu surat khabar tempatan Sabah membuat laporan dengan tajuk " Pan Borneo Funds missing?" Tujuan tajuk ini adalah untuk mengaburi mata rakyat berkaitan keputusan PELIK peguam negara memohon pembebasan mutlak Lim Guan Eng.

Menerusi pembebas mutlak itu, seolah-olah Menteri Kewangan itu tidak terpalit atau tidak pernah dituduh atau dibicarakan. Namun, apa yang mustahak Peguam Negara membantu Guan Eng mendapat pendapatan RM1juta (wang ikat jamin), selain rumah di bawah kos sebenar, tanah pertanian yang murah ke tanah perumahan yang mahal. Kerana kes ini kes merompak di siang bolong, maka "divert" diperlukan, sebab itu tangan-tangan kerajaan hari ini seperti DE- perlu membuat laporan sensasi.

No comments:

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

Labels